Res-tips! New York!


Bästa shopping resan någonsin (inte för att jag har gjort någon annan shoppingresa) helt fantastisk Stad!
Ett absolut måste verkligen!!!

Från tidig morgon (ca 8.00) vandrade vi ut i den STORA staden för att traska till närmaste café för att införskaffa sig Vanilj-latte.. Mmm gott!
Strosa runt i Central park, sitta och njuta på bänkarna och kolla in alla new-york-människor som joggar runt i parken.. kolla på alla hundägare som är ute och rastar hundarna,
(även dom som inte har koll på sina hundar, Ja råkade nämligen ut för en sådan Hundägare, det var så här att hennes hund fick nog nys om MIN underbara alldeless-första- äkta-NEY-YORK-bagel, och rädd & shokad som man blir när hunden kommer rusande mot än och bara hugger tag i MIN bagel o börjar äta upp den, då kommer hundägaren o ger mig Världens Utskällning!! Varför, Jo de skall ja tala om: Man skulle Nämligen INTE sitta i Central park o äta när man vet att hundar springer löst där!!!!! ) Kan ju bara skratta åt det nu!!! Haha!


Men efter ett måste när man är i N.Y enligt mig har ätit sin bagel (dock fick ja ju ingen pga hund-jäveln hi hi) Strosade vi iväg i flera timmar vi gick å vi gick.... in o ut  i alla möjliga affärer..... finns så oändligt mycket att se...

Efter timmtal av shopping passade vi även på att se alla "sevärdigheter" Och det mest fantastiska va ju Självklart Empire State building!
ja som sagt vi började klockan åtta på morgonen och var inte tillbaka på hotellet förräns tio snåret på Kvällen! Då finns det mkt att se vill ja lova! Vi testade ju självklart på Nattlivet i N.Y oxå, rekommenderar dock att man är fler om man skall ut! Jätte mycket skumt folk ute! men va förväntar  man sig liksom vi var i N.Y :o)








Det var mitt lilla restips!

Tjiing!!

Kommentarer

Ge mig en snäll kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0