älskade lilla Saga

 I natt klockan 03.30 kommer patrik in till mig i sovrummet och säger att han inte kan hitta Saga någon stanns, ja flyger upp ur sängen... lite halvft urvaken och säger att hon ligger väl och sover nån stanns med tanke på att klockan e halv fyra på morgonen (!) Nej säger han då, ja har letat över allt, t.o.m utomhus!!!! Vaaaa, herregud nu började ja få lätt panik!!!

Ja börjar vända ut och in på hela lägenheten, tar fram kattgodiset och skakar burken för att hon ska höra att det är godisdags.... ingen Saga som reagerar förutom silver som kommer rusandes :-)

Nu fattar ja att hon verkligen inte är hemma i lägenheten och drar på mig det närmaste ja kan hitta en tunika som ja drar på mig ut och in, och bakvänt, och ett par tofflor, hade någon sätt sig mig hade dom väl trott att ja hade rymt från något hem eller att ja var ute och virrade runt i sömnen :-) Skit samma ja hade inte tid att rätta till plagget just då.

Skyndade mig ut medans patrik fortsatte att leta hemma. ja gick runt vårat hus för ja tänkte att hon e rätt rädd av sig och kan ju inte ha tagit sig så långt bort......letade och letade och ropade efter henne...Inget svar nån stanns :-(  efter ett tag va blev ja så kissenödig att ja fick gå hem utan Saga..... :-( satt och funderade på toa:n va sjutton kunnde hon vara?
Började även fundera på va vi var för några som inte ens har märkt att hon har ramlat ut  (?) eller hoppade hon ut (?) Borta var hon i alla fall...... sist ja såg henne var vid 22 tiden.... gick och la mig runt 24.00.......

Men efter mitt toa besök gav ja mig ut igen för ja hade bestämt mig för att om ja så skulle leta hela natten/morgonen så skulle ja hitta henne. Nu börjarde mitt letande krypandes på alla fyra i buskarna runt om huset.....

gick upp en backe till huset ovanför oss och la mig på alla fyra på gräsmattan o ropade på henne.... Och då hör ja henne jama till!!!!!! :-) LYCKA! Och hon kommer fram till mig när hon hör att det e jag :-) i samma veva skriker ja till patrik...och då e han redan påväg ut!! Och vi tar hem henne igen.... Lillan. Nu e hon hemma hos oss där hon hör hemma. 


Dagen har ja förövrigt tillbringat vid havet....sol & bad :-)  Där såg ja även dom lyckliga från "ensam mamma söker" Rickard & Annet från det senaste ensam mamma söker....Dom verkar ju hur kära som helst, super gulliga ihop!

Nu blir det två dagars jobb onsdag + torsdag sen e ja ledig helgen. På fredag blir det lite grillning och dricka, trevligt!

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Angelica

Åh vilken lycka. Inte roligt när dom försvinner så där. Skönt att det slutade väl.



Puss puss

2009-06-30 @ 21:27:00
URL: http://angelicawassdahl.blogg.se/

Ge mig en snäll kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0