Rensa garderoben

Igår fick patrik för sig att rensa garderoben (de var på tiden då han har sjuuukt mkt t-tröjar), och jag hade inte mycket mer för mig så jag la mig i sängen och kollade på. Jag fick mig ett antal skratt under denna såkallade rensning...
Patrik: Hmm denna ska ja kanske ändå behålla..
Jag: Men herregud den e ju så gammal!!! Och när använde du den sisst?
Patrik: MEN det är ju nostalgi!
Jag: JA det kan man verkligen säga, DU köpte den t.o.m på loppis när vi jobbade i ÅRE för 5 årsedan, SLÄNG!!!

jag kan säga att han behöll denna tröjan ändå, och så här höll han på så jag vet inte om jag kunde hålla med honom om att han rensade.. man jag skrattade gott åt honom för att han inte kunde slänga kläder bara sådär! hehe! (Vi åkte med det till tippen).

Men iallafall, dit jag ville komma var att jag fick oxå ett litet ryck idag när jag kom hem från jobbet och kände att jag hade ju oxå en heel del att rensa bort!

Gick ju sådär!! Hmm denna kan man ju inte bara slänga, och inte den heller, och inte den, och inte den, Ja ni fattar!!! ;) Helt plötsligt förstod jag patrik mycket mer ;-)
Men VARFÖR e det så svårt? Kläder jag ALDRIG använder och det bara ligger och tar plats...jag kan ju fylla ut med nytt =) Nää jag behöver någon som kommer och rensar hos mig helt enkelt!
Annars blir det lätt: Kanske kommer ett tillfälle då jag tar fram denna gamla trasan som är tio år gammal, Troligt? NOOOOOOOOOT!


Kommentarer
Postat av: Madde

Hade samma problem förut sen bara, NEJ varför spara en massa skit? Bättre slänga det som är trasigt, skänka det som är "okej" och sälja det som är oanvänt eller sällan använt på tradera. Jag brukat dela upp i 4 högar. På något vis är tradera högen den högen som ger en bäst samvete man får ju pengar haha :-p

2010-08-19 @ 07:06:05
URL: http://www.saramadeleine.se

Ge mig en snäll kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0