uppdatering...

Ja en uppdatering kanske vore på sin plats =) det va visst tre veckor sedan jag skrev... skyller helt enkelt på semester! Men nu känns det som att jag kan vara tillbaka för ett tag iallafall, hehe. Har haft tre underbara veckor som jag har varit ledig i sommar.

Semestern började med en tripp till öland, varken Patrik eller jag hade varit där tidigare. Mysigt ställe måste jag säga.
Men det roligaste med denna lilla utflykt var nog att vi skulle ge oss på campinglivet = tälta! ;) Dagen innan vi bestämmar oss för att åka till öland så börjar vi planera lite smått och inser att vi inte har en enda sak som man behöver för att just tälta. Så vi hoppar in i bilen och åker till coop lagom till att dom ska stänga typ, och köper det billigaste tälet dom har på bygget = med betoning på billigaste (149 kr), haha! 
Vi kan iallafall konstantera så här i efterhand att man får va man betalar för HAHA!!! Jaja vi är inga caming proffs ännu, jag är glad att vi stannade mer en natt, för efter första natten trodde jag aldrig att vi skulle stanna en natt till om vi frågade Patrik =) Hade han fått bestämma hade vi tagit in på hotell, men som sagt vi åkte till öland för att just tälta så nått hotell blev det inte tal om! ;) Men iallafall att köpa ett tält för hundrafemtio spänn rekomenderas ej, när jag vaknade efter första natten var tältet jätte fuktigt och alla våra sovtillbehör va super fuktiga och äckliga... men de va bara att hänga ut och vädra!
Denna natten befann vi oss på en camping i borgholm, och på morgonen satt vi utanför vårt lilla tält när vi ser en polis kommer springade tänker inte så mkt på det, men sen kommer det bara fler och fler och då blir man ju lite nyfiken så vi går ner till badstället för vi misstänkte att det var dit dom åkte/sprang.
Jag frågar några andra som redan står där, och dom talar om att det var två st beväpnade män som hade tagit sig in på campingområdet och gömde sig för polisen. Dom hade visst rånat nått ställe i borgholm tidigt på morgonen men polisen fick ag i dom så allt slutade ju bra till slut och ingen kom till skada.

Efter denna natten bestämde vi oss för att åka så långt norrut man kunnde för där skulle det finnas väldigt fina stränder och visst gjorde det =)
Tyvärr pajjade min kamera så där precis lagom till första dagen på öland & har inte vaknat sen dess =( så jag har inga kort direkt att visa förutom dom som finns på iphonen och som alla säkert vet så har dom ju urkassss kamera!

Men här kommer en bild på vårat lyxtält noooot!! ;) Vi höll på att dö av skratt när vi såg alla andras LYX-tältt! Vi väntade t.o.m med att sätta upp det tills det inte va så mkt folk omkrig hahaha.



Vi stannde totalt två nätter och det räckte bra =)
Självklart va ja och hälsade på hos kungen på soliden när jag ändå var där liksom ;-)




Jag återkommer imorgon igen med fortsättning på sommarens bravader och massa kort =) Idag va min data liiite väl seeg tog ju hundra år att lägga upp två kort! =( Så vi hörs imorgon helt enkelt!

See ya!

 

 


Kommentarer
Postat av: Madde

HAHA jag garvade som Faaaaan åt erat tält, trist med kameran :-( . MEN vilken jävla semester ;-) . Tälta skulle jag aldrig klara av är alldeles för bekväm av mig, föredrar hotell ;)

2010-08-08 @ 18:43:14
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: majsan

Yohoo, äntligen =)

2010-08-08 @ 19:37:28

Ge mig en snäll kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0