Knäppa kunder!!

Åh herregud, ibland kan kunder reta gallfeber på mig! Sånna som tror sig veta något som uppenbarligen inte vet ett skit! Jag säger inte att jag kan allt och vet allt när det  gäller vitvaror. Men jag kan helt klart en hel del. Och Det värsta är att när man jobbar inom ett "service yrke" där kunden alltid har rätt (?) så kan man ju inte direkt säga vad som helst, även om man tänker en och annan tanke om idioten framför sig! (Sorry så får ja ju inte säga).

Okej till dagens insident,
Jag ser att en kund behöver hälp med en dammsugare, så jag går fram och frågar om h*n behöver hjälp. Visst det behövde h*n, eller ja h*n ville igentligen bara få en bekräftelse på att dammsugaren som h*n kollade på var den som h*n var ute efter. Men det var det inte säger jag till h*n då.

*Kunden: Jo men det är den ja ser ju det på bilden!

Jag: Jo det kan man tro men tyvärr så har electrolux gjort lite missvisande kartonger så i denna kartong som du kollar på ligger det en annan färg/modell en den som är på bilden, tyvärr

* Kunden: Nä ja vet att det är den som ligger i..

Jag: NEJ, jag har precis en lika dan hemma, som jag har köpt HÄR, och det är inte den som är på bilden! (visar kunden vilken det är som ligger i kartongen.

*Kunden: Kan jag få tala med någon som kan detta?

Oj oj, nu börjar jag nästan koka efter att han sa så!! Blev sjukt irriterande på kunden, och sa att det är JAG som kan detta!
Och du verkar ju inte fatta ett skit! (så sa jag inte) Men hade GOD lust!!

För övrigt så stod jag säkert över en kvart med denna kunden som fattade noll, men till slut insåg h*n väl att jag hade rätt.

En vanlig dag på jobbet ;-)
Såhär ser kartogen ut,

 



Och såhär ser innehållet ut, det är inte samma handtag och lite annat som skiljer dom åt.



Dom är väldigt lika till utsendet, men det är inte samma modell, men jag tycker ju att kunden borde fatta när jag säger att det är inte samma produkt. H*n hade ju blivit väldigt besviken när h*n hade kommit hem och insätt att det inte är det h*n söker. Den kunden vill ha (den som e på bilden ligger på 3500kr) Och den vita ligger på 2000kr!

Så nu har jag fått ur mig detta också, bra då kanske jag kan sova i natt ;)


Kommentarer
Postat av: Mia

Det var en han va? Du missade ett * o skrev ett a ;) hihi

gott att du står på dig! Sura o jobbiga människor finns det överallt!

2010-10-27 @ 11:49:57
Postat av: Majsan

Haha, skulle ha velat sett det där ;) herre gud sikket folk :)

2010-10-27 @ 17:33:19
Postat av: Madde

Hehe skulle aldrig palla de yrket skulle bli galen :-p

2010-10-27 @ 20:43:56
URL: http://www.saramadeleine.se

Ge mig en snäll kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0